W dzisiejszym złożonym ekosystemie cyfrowym, gdzie interakcje z użytkownikami odbywają się poprzez różnorodne platformy, audyt doświadczenia użytkownika (UX) stanowi kluczowe narzędzie dla firm dążących do optymalizacji swoich serwisów internetowych, aplikacji mobilnych oraz usług cyfrowych typu SaaS. Proces ten pozwala na usunięcie potencjalnych barier w interakcji i ogólnym odbiorze produktu cyfrowego, co bezpośrednio przekłada się na wzrost konwersji i poprawę ogólnej satysfakcji klientów.
Audyt UX to profesjonalna i dokładna analiza strony internetowej, aplikacji mobilnej lub innej usługi cyfrowej ze sklepami (e-commerce) włącznie. Wykonuje się go po to, aby sprawdzić, czy te miejsca w sieci zostały zaprojektowane optymalnie pod kątem potrzeb i oczekiwań użytkowników oraz umożliwiają im komfortowe korzystanie i szybkie odnajdywanie pożądanych informacji.
Kluczowe elementy audytu to m.in.:
Na podstawie zebranych danych przygotowuje się raport, który wskazuje na aspekty, które wymagają interwencji i wprowadzenia modyfikacji. Wszystko po to, aby zwiększyć m.in. jej efektywność oraz poprawić wyniki finansowe firmy.
Wykonanie audytu UX pozwoli Ci na weryfikację tego, czy projekt Twojej strony internetowej lub aplikacji jest wykonany zgodnie z najwyższymi standardami. Ma to wpływ zarówno na zadowolenie użytkowników, jak i ocenę algorytmów Google.
Poniżej przedstawię Ci kluczowe korzyści związane z wykonaniem audytu UX.
Jednym z aspektów jest zwiększenie konwersji z ruchu generowanego na stronie internetowej. Lepiej przygotowana i bardziej intuicyjna w obsłudze witryna sprawi, że więcej osób odnajdzie to czego szuka. Dotyczy to zarówno klientów pozyskiwanych w ramach płatnego ruchu, jak i osób trafiających na stronę z organicznych wyników wyszukiwań. Dobrze zaprojektowana witryna poprowadzi użytkownika po całej ścieżce, aż do podjęcia przez niego konkretnej decyzji. Może to być m.in.: zapoznania się z artykułem, pobranie lead magnetu, zakup produktu lub wykonanie kontaktu w celu zapoznania się z ofertą. Zwiększona konwersja z ruchu na stronie www ma wpływ na optymalizację kosztów prowadzenia biznesu.
Od ponad 14. lat specjalizuje się w projektowaniu usług cyfrowych. Pracowałem na różnych stanowiskach dotyczących projektowania, co pozwoliło mi kompleksowo zrozumieć zasady UX oraz wdrażać je w praktyce.
Dokładnie zapoznam się z Twoimi potrzebami, grupą docelową oraz obecną sytuacją biznesową. Na tej podstawie przygotuje dla Ciebie indywidualną ofertę współpracy, która obejmie audyt UX oraz raport z sugerowanymi zmianami. Dzięki temu poznasz kluczowe elementy Twojej strony internetowej lub aplikacji, których zmiana poprawi Twoją widoczność w sieci, konwersję, zadowolenie klientów i wyniki finansowe.
Porozmawiajmy o lepszym doświadczeniu UX dla Twoich klientów-użytkowników. Skontaktuj się ze mną wypełniając formularz, pisząc do mnie na LinkedIn lub umawiając się na darmowe konsultacje.